Το Συνένζυμο Q10

Το συνένζυμο Q10 (C59H90O4), είναι μια αντιοξειδωτική ουσία που παράγει το σώμα μας. Βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού σε επίπεδο κυττάρου. Τα επίπεδα του συνενζύμου ελαττώνονται στο σώμα μας με το γήρας καθώς επίσης και σε καρδιακές παθήσεις. Το Q10 βρίσκεται στο κρέας, τα ψάρια και σε τροφές ολικής άλεσης. Οι ποσότητες όμως που λαμβάνουμε με την διατροφή δεν είναι αρκετές για να αυξήσουν τα επίπεδα στον οργανισμό. Το Q10 λοιπόν μπορεί να βρεθεί ως συμπλήρωμα διατροφής υπό μορφή κάψουλας, χαπιών αλλά ακόμη και σε υγρή μορφή για ενδοφλέβια χορήγηση. Το συνένζυμο αυτό μπορεί να έχει ευεργετική δράση σε κάποιες καρδιακές παθήσεις, στις ημικρανίες αλλά και στην νόσο του Parkinson.

ΤΙ ΜΑΣ ΛΕΕΙ Η ΕΡΕΥΝΑ
Διάφορες επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι:

  • Καρδιακές παθήσεις: φαίνεται ότι το Q10 μπορεί να βελτιώσει τα συμπτώματα της καρδιακής ανεπάρκειας. Μία συμπληρωματική του δράση , αν και τα ευρήματα είναι συγκεχυμένα, είναι ότι ελαττώνει την αρτηριακή πίεση. Κάποιες νεότερες μελέτες δείχνουν ότι μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση ασθενών που έχουν υποβληθεί σε bypass ή αντικατάσταση βαλβίδας.
  • Νόσος του Πάρκινσον: πολύ συχνή πάθηση που προοδευτικά οδηγεί σε δυσλειτουργία του νευρικού συστήματος και επηρεάζει την κινητικότητα. Κάποιες αρχικές μελέτες έχουν δείξει ότι αυξημένες ποσότητες Q10 μπορεί να είναι ευεργετικές σε ασθενείς στα αρχικά στάδια της νόσου.
  • Μυοπάθεια προκαλούμενη από στατίνες: μελέτες εδώ έχουν δείξει ότι το Q10 μπορεί να δράσει προστατευτικά στην μυοπάθεια που σε μικρό ποσοστό προκαλούν οι στατίνες (φάρμακα για την ελάττωση της χοληστερόλης).
  • Ημικρανίες: πιθανόν να ελαττώνει τον αριθμό αλλά και την ένταση των επεισοδίων.
  • Φυσική κατάσταση: καθώς το Q10 συμμετέχει στην παραγωγή ενέργειας σε κυτταρικό επίπεδο πιθανολογείται ότι ως διατροφικό συμπλήρωμα μπορεί να βοηθήσει στην βελτίωση της φυσικής κατάστασης. Παρόλα αυτά οι μελέτες έχουν δείξει διφορούμενα αποτελέσματα.
pericardium-article-q10-3

ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

  • Άλγος στην κοιλιακή χώρα
  • Ανορεξία
  • Ναυτία
  • Διάρροια
  • Πονοκέφαλος
  • Αϋπνία
  • Εξάνθημα
  • Εύκολη κόπωση-ζάλη
  • Ευερεθιστότητα

Καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία για τις εγκύους αλλά και για γυναίκες που θηλάζουν δεν συνιστάται η λήψη του σε αυτές τις πληθυσμιακές ομάδες. Προσοχή επίσης όταν λαμβάνετε αντιπηκτικά όπως το sintrom καθώς ελαττώνει την αποτελεσματικότητα του και έτσι μπορεί να αυξηθεί ο κίνδυνος θρόμβωσης.

Η ΓΝΩΜΗ ΜΑΣ
Η λήψη Q10 μπορεί να είναι ευεργετική σε παθήσεις όπως η καρδιακή ανεπάρκεια και η νόσος του Πάρκινσον. Η χρήση του θεωρείται ασφαλής καθώς οι παρενέργειες είναι ελάχιστες. Θα πρέπει πάντα να παίρνετε την συμβουλή του καρδιολόγου σας!

ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΡΟΦΩΝ ΣΕ Q10

Τροφή Είδος mg/kg
Βοδινό κρέας Καρδιά 113
  Συκώτι 39-50
  Ψαχνό 26-40
Χοιρινό κρέας Καρδιά 12-128
  Συκώτι 23-54
  Ψαχνό 14-45
Κοτόπουλο Φτερούγα 8-17
  Μπούτι 24-25
  Φτερό 11
Ψάρι Σαρδέλα 5-64
  Σκουμπρί (κόκκινο) 43-67
  Σκουμπρί (λευκό) 11-16
  Σολομός 4-8
  Τόνος 5
Λάδι Κύαμος σόγιας 54-280
  Ελιά 4-160
  Σπόρος σταφυλιού 64-73
  Ηλιόσπορος 4-15
  Κανόλα 64-73
Ξηροί Καρποί Φυστίκια 27
  Καρύδια 19
  Σπόρος σουσαμιού 18-23
  Φυστίκια Αιγίνης 20
  Φουντούκια 17
  Αμύγδαλα 5-14
Λαχανικά Μαϊντανός 8-26
  Μπρόκολο 6-9
  Κουνουπίδι 2-7
  Σπανάκι έως 10
  Κινέζικο λάχανο 2–5
Φρούτα Αβοκάντο 10
  Φραγκοστάφυλλα 3
  Σταφύλια 6-7
  Φράουλες 1
  Πορτοκάλια 1-2
  Γκρέιπφρουτ 1
  Μήλα 1
  Μπανάνες 1

Αν σας άρεσε, μοιραστείτε το!

Share on facebook
Μοιραστείτε το στο Facebook
Share on twitter
Μοιραστείτε το στο Twitter
Share on linkedin
Μοιραστείτε το στο Linkedin
Share on pinterest
Μοιραστείτε το στο Pinterest
Scroll Up